Begin van een hele mooie reis - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Familie Marcel, Kim, River, Diez - WaarBenJij.nu Begin van een hele mooie reis - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Familie Marcel, Kim, River, Diez - WaarBenJij.nu

Begin van een hele mooie reis

Door: Marcel en Kim

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Januari 2014 | Australië, South Melbourne

De reis hiernaartoe was lang. Maar zeker niet vervelend.
Een eigen schermpje in het vliegtuig doet wonderen. Helikoptelefoon op ( Diez ) en Walt Disney brengt je naar de andere kant van de wereld.

Aangekomen in Melbourne met de taxi naar St. kilda. Ben Bolto had, zoals afgesproken, de sleutel onder de deurmat gelegd.

's Morgens trammetje naar Melbourne downtown. Roberto en Marcel gaan naar de Australian Open. Kaarten voor de Rod Laver arena middag ( Nadal- Dimitrov) en avond ( Federer- Murray), een absoluut hoogtepunt! Idool Federer wint.

De meiden brengen de dag heel anders door; beetje slapen, beetje boodschappen, beetje spelen.

En nu zit dag 2 er ook op.
Strand, heerlijk op het strand van St. kilda. River en Diez in de (zand-) taarten salon en wij kijken hoe het met de verkoop van de taarten gaat.
De pier van St. Kilda is bekend om zijn pinguïns, die hier tegen zonsondergang op de rotsen klimmen. River en Diez waren opvallend geduldig en genoten dan ook toen deze kleine (25cm) versie zich liet zien.
En nu (bij) slapen!

• 23 Januari 2014 - 13:59

Esther:

Lieve Kim, Marcel, River en Diez,

Wat superleuk om jullie op deze manier te kunnen volgen, wat een avontuur!!!
    Geniet, geniet, geniet;).

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

X Es

• 23 Januari 2014 - 20:11

Randi:

Ha die familie, lekker aan het genieten daar.
    Ben nu al benieuwd naar al die foto's! Hier is het koud en nat......
    Veel liefs van ons

• 24 Januari 2014 - 11:31

Jos (& Ed):

Hoi Kim, Marcel, River en Diez,

Leuk om jullie te volgen.. Op een whats appje werd niet meer gereageerd, dus nu maar zo. Ik had gevraagd of jullie bij de Australian Open zaten. Antwoord heb ik inmiddels. Een hele belevenis zeker. Schattig die kleine pinguïns hè?
    Genieten jullie maar lekker van het warme weer. Hier is het steeds maar kouder aan het worden. Veel plezier en tot de volgende keer.
    J

• 24 Januari 2014 - 11:56

Groep 5:

Beste familie Schwirz

We zijn jaloers op jullie, wij moeten het met de foto's doen terwijl wij natuurlijk ook graag een echte pinguïn willen zien. Wellicht past er eentje in jullie koffer naar Nederland. (ondertussen wel eten geven, anders gaat ie dood!)
    Genieten jullie een beetje van het weer? (Myrthe)
    We missen River wel met het dobbelen. Jij bent onze joker! (Tessa W)
    Kom je vaak op het strand? (Marleen)
    Ging het goed met de taartenverkoop? (Just)
    Blijf wel drinken met het warme weer, anders loopt het verkeerd af. (Liam)
    Hebben jullie al een bosbrand meegemaakt of gezien? (Hielke)
    Kunnen jullie goed slapen met dat warme weer? (Anne)
    Komt River nu ook als een Zwarte Piet terug? (Silke) Smeer je wel op tijd in!!! (Tessa W)
    Tessa K is al een week ziek, dus geen berichtjes van haar.
    Geniet er lekker van! (juf Margriet)
    Hebben de pinguïns al spullen van jullie meegenomen?
    Zijn jullie op een camping? En is het daar leuk? (Hielke)

Wij gaan de laatste minuten weer serieus doen, dus wij wensen jullie veel belevenissen toe en heel veel plezier. Tot volgende week!
    groetjes van groep 5

• 24 Januari 2014 - 22:36

Jen:

Lieve 4-tjes,

Lekker dat de reis niet te zwaar is geweest! En Dikke van Dalen heeft al aangegeven dat helikoptelefoon HET woord van 2014 wordt.
    Strand? Wat is dat? :)
    En River heeft extra huiswerk dankzij de vragen van haar klasgenootjes! Leuk!
    Na 2 dagen al pinguïn gespot, strand, geshopt, tennis, taarten salon geopend probeer ook nog een beetje te relaxen

• 25 Januari 2014 - 10:43

Marianne:

hallo allemaal
    zo te zien hebben jullie het naar je zin ! met moeite de site gevonden ! erg leuk om jullie zo te kunnen volgen , zeker ook leuk om roberto weer eens te zien he? gaat het met de kids ook goed ? wat een avontuur ook voor hun he!!! geniet lekker verder met zijn allen en ik blijf jullie volgen liefs van mij

• 26 Januari 2014 - 13:47

Egon En An:

Hallo Kim,Marcel en Kids.

Het is doch heerlijk om in de Winter lekker op strand te zitten.Wij lezen dat de reis goed was,het tennis
    uitstekend en het huiswerk van River zal ook wel lukken.
    Geniet met z'n allen want dit soort reizen doe je niet zo vaak
    Veel plezier nog en veel liefs van Egon en An.

• 26 Januari 2014 - 16:36

Nicole:

Hallo lieve familie,

Wat hebben jullie al een hoop beleefd!
    Ben heel benieuwd naar de volgende avonturen en zo te lezen ben ik niet de enige: leuk dat iedereen zo meeleeft.
    Bij jullie thuis zitten ze nu met ijzel en kou opgescheept, dus geniet maar lekker van het strand en het mooie weer! Dikke kus van Nicole en lieve knuffel van oma Helly.

• 03 Februari 2014 - 11:42

Groep 5:

Hallo River, even een korte update van de bezigheden van deze ochtend. (PS kun je ons eens vertellen van jouw ervaringen? groetjes groep 5 (Tessa is inmiddels weer aanwezig)

7 in 1 klap
    We hadden vandaag, maandag 3 februari, een voorstelling van Uur Cultuur in Haulerwijk. We gingen er met de bus naar toe. Het verhaal ging als volgt.

Grietje zat achter facebook. Ze had maar drie vrienden; haar vader, moeder en oom Hans.
    Ze at een boterham met jam. Er kwamen zeven vliegen binnen zoemen en vlogen om haar boterham. Ze sloeg de zeven vliegen in 1 klap dood. Ze maakte een T-shirt en zette daar “7 in 1 klap” op. Op weg naar school zag ze een spin, een tak en drie steentjes. Ze nam het allemaal mee, want je wist nooit waar het goed voor was.
    Een klasgenoot van haar hoorde dat ze 7 in 1 klap had neergeslagen. Dat nieuws ging de school, de provincie, het land…zelfs de hele wereld over.
    Op school kwam er een heel sterke jongen, de plaag van school, op haar af. Ze vertelde over de 7 en hij werd heel bang. Niet van haar, maar van het spinnetje dat tevoorschijn kwam. Hij liep naar het fietsenhok en kwam met z’n benen vast te zitten tussen de fietsbanden. Hij stootte zich ook nog aan een paaltje en liep dwars door de muur heen. Dit zorgde ervoor dat hij nooit meer iemand lastig zou vallen.
    Op facebook kreeg ze nu al meer vrienden.
    De ketting van de hond van nummer 12 was te lang. Als je er langs liep, kwam hij naar je toe. Iedereen was bang voor die hond en Grietje moest ervoor zorgen dat de hond de kinderen niet meer lastig zou vallen. De stok die ze gevonden had, hield ze voor zich. De hond beet in de stok en de stok bleef vast zitten tussen zijn kaken. Daar hadden ze ook geen last meer van.
    Ze kreeg nog meer vrienden.
    De meest coole jongen van de school wilde wel verkering met haar, omdat zij zo stoer was. Ze moest nog wel bij Berry en Barry, de 2 conciërges, de spullen ophalen die zij inpikten van de kinderen die iets mee hadden naar school.
    Grietje gooide steentjes naar Barry tot drie keer aan toe. Barry dacht dat Berry het deed en uiteindelijk sloegen ze elkaar de hersenen in, waardoor zij in het ziekenhuis belandden.
    Grietje kreeg nog meer vrienden, wel 346!
    Toch wilde ze de waarheid vertellen, want zij had niets gedaan. Zij had niet echt iedereen weggejaagd.
    Ze vertelde de coole jongen alles, maar toch wilde hij verkering met haar. Ze werden het coolste stel van de school, de provincie, het land…zelfs van de hele wereld en leefden nog lang en gelukkig!

Groep 5