Hoe Marcel tot kamperen kwam. - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Familie Marcel, Kim, River, Diez - WaarBenJij.nu Hoe Marcel tot kamperen kwam. - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Familie Marcel, Kim, River, Diez - WaarBenJij.nu

Hoe Marcel tot kamperen kwam.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Februari 2014 | Australië, Palm Cove


En vooral hoe het kamperen hem vergaat:

Het is 10 jaar geleden dat ik Marcel leerde kennen. Veel wensen van m'n zogenaamde ' bucketlist ' zijn in deze jaren afgestreept, maar er blijft altijd iets te wensen over... We hebben 2 prachtige dochters gekregen, een mooi bedrijf, fantastische families, maar een mooie lange reis met het gezin stond nog op het verlanglijstje.

Dus ik boek een reis naar de andere kant van de wereld, om daar geheel ongestoord te genieten van elkaar. Zelf ben ik fan van kamperen, maar manlief heeft dat nog nooit gedaan. "En dan zeker met zo'n wc rol over de camping?" " op zo'n klote- luchtbed dat altijd lek is", "ongedierte in je eten", en niet te vergeten "buren waarmee je continu een praatje moet maken, bij de toiletten, bij de receptie en bij het gemeenschappelijke kampvuur".
Het onderdeel kamperen moet in deze vakantie dus goed ingepakt worden. Zo boekten we een comfortabele Apollo camper.

Bij het afhalen van de camper in Cairns kwam de eigenaar direct bij ons aan tafel: "de aan u beloofde camper is gisteren niet terug gebracht," Ik zag de schrik in Marcels ogen ( of was dat omdat we een internationaal rijbewijs hadden moeten aanvragen zoals in de voorwaarden stond, zojuist in het vliegtuig gelezen?). "
"Maar ik heb daarentegen een spiksplinternieuwe-super-de-luxe camper voor u waarvan alleen het zonnescherm niet werkt" . Nou doe die dan maar!

Wel eens een camper gezien met extra 'large' koelkast met vriezer ( niet een lullig vriesvak, nee een vriezer), twee flatscreens, een elektrisch bed dat je voor de nacht uit het plafond laat zakken, een magnetron, een toilet en daarnaast een douchecabine, een buiten douche, in voor- en achtercabine airconditioning en een vierpitskookstel met afzuigkap!?

We vertrekken vanuit Cairns direct naar Palm Cove alwaar we een prachtige plek vinden tegenover het strand. Door kwallen en een naderende Cycloon kunnen we het water niet in. Maar het nabijgelegen bungalowpark met zwembad biedt uitkomst. Het is overdag 32 en 's nachts 25 graden. Wij zijn van alle (airco) gemakken voorzien.

Met wat hulp van een handige buurman vinden we de wateraansluiting, de campingbeheerder vertelt ons hoe de airco aangaat en een ouder Australisch echtpaar leert ons barbecue-en in de campkitchen.
Een korte cursus kamperen.

Nadat Marcel uitgebreid de toiletten heeft geprobeerd en hij dankbaar constateert dat deze eigen wc-papier hebben en nadat hij zijn eitje op ons gasfornuis heeft gebakken zegt hij: " best leuk dat kamperen!"
Ik schiet enorm in de lach! Dit is fantastisch, maar echt kamperen kan ik nog niet van mijn lijstje af strepen.


  • 02 Februari 2014 - 11:24

    Chantal:

    Zo ik ben weer bij! Wat een fantastische verhalen, heerlijk om te lezen. Gefeliciteerd met Diez, geef haar een dikke verjaardagsknuffel van ons. Geniet lekker x

  • 07 Februari 2014 - 13:18

    Ineke Bresser:

    Het lijkt wel een huis!!! Wat een leuke foto's. Ik lees jullie reisverslagen met veel plezier. Zo leuk geschreven. Veel liefs uit de regen in Den Haag. Jan Paul en Ineke

  • 13 Februari 2014 - 23:16

    Hilde H:

    He hoiiiiiiii

  • 16 Februari 2014 - 20:31

    Jos (& Ed):

    Hallo daar,
    Een tijdje niet naar jullie verslagen gekeken. Maar vandaag is het zondag en dan denk ik natuurlijk aan jullie! (ADO heeft gewonnen!)

    Wat een chique camper! Zo krijg ik Ed misschien ook nog eens zo ver! Kamperen op campings of kunnen jullie ook nog gewoon een mooi plekje zelf zoeken?
    Ik moet misschien eerst de rest van de verhalen lezen voordat ik allerlei vragen ga stellen, wellicht krijg ik dan de antwoorden vanzelf. Zo te zien is het in ieder geval genieten............

    Ik ga nu eerst de rest lezen en leuke foto's bekijken!
    Tot de volgende keer, veel liefs ook van Ed, Josje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Palm Cove

Down Under

Marcel, Kim, River en Diez 2014

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Laatste stop

04 Maart 2014

Koh phi phi

23 Februari 2014

SUP on Noosa River

17 Februari 2014

Rainbow Beach

17 Februari 2014

Fraser Island
Familie

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8820

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: