Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Familie Marcel, Kim, River, Diez - WaarBenJij.nu Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Familie Marcel, Kim, River, Diez - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Februari 2014 | Australië, Rainbow Beach

Rainbow beach

'Spiffy( great) too right( definitly) stokes ( very pleasant) gobsmackes ( positive surprised ) ace! ( excellent)': de 'Ozzie'- manier om uit te drukken hoe we ons voelen als we Rainbow Beach inrijden.
Het zand is er zo wit als aangegeven, de temperatuur zo goed als voorspelt en de Australiërs zo aardig als beschreven.
Don't forget to slip, slop, slap ( youtube ): ' slip on a shirt, slop on the sunscreen en slap on a hat'.
Dit nodigt uit tot 5 dagen: zee, zand en zon!

De receptie van de plaatselijke camping, annex tankstation, waar we een Powered spot boeken doet ons niet vermoeden dat hierachter een waar paradijsje staat. Onze camper kijkt uit op zee, met uitsluitend daar tussen een ware speeltuin met barbecue mogelijkheden. Papa aan de bbq, mama aan de wijn en de kinderen in de speeltuin! 'The Australian-way, I love it!,

Strine zoals het Australisch genoemd wordt ( je krijgt Strine als je Australian met je tanden op elkaar wilt uitspreken) is waarschijnlijk ontstaan door de eerste Ierse gevangen die hierheen werden verbannen, om zich af te zetten tegen het koloniale Engels. Erg populair in het Australisch zijn afkortingen als Barbie voor de barbecue, Brekkie voor het ontbijt, Vee dub voor de populaire Volkswagen busjes, Roadie voor een bvo'tje, yewy voor een u-turn, Sheila voor meisje, Bruce voor jongen en Joey voor een jonge Kangeroo.

Rainbow Beach en het aangrenzende Tin Can Bay, waar we dolfijnen bezochten, zijn echte lay-back, Australische dorpen. Weinig toerisme en vriendelijke Australiërs. Het ' how are ya, mate?' en 'no worries' komt hier vast vandaan.
Evenals Chewie ( kauwgom), Mozzie (mug) en zeker ook Shark biscuit (beginnende surfer).
De mensen brengen hun dagen hier duidelijk door op en om het strand.
Op vrijdagavond worden we zelfs lid van de plaatselijke surfclub. We eten fish, chips en spelen Bingo!

Na vijf dagen genieten is het tijd om verder te zakken. Noosa is onze volgende stop.
Daarna Bribie Island en tenslotte naar Brisbane, hoofdstad van de provincie Queensland. We hebben dan veel gezien van de oostkust, de Bananabenders ( Oost-Australiërs) en Croweaters ( Zuid-Australiërs). Op ons verlanglijstje blijven staan de Outbacks ( Northern Territoria), de Sandscroper ( West-Australiër) en de Sheep Shagger (Nieuw Zeelander)

Tot zover,
(Xxxx pronounced four x; brand of beer made in queensland)

• 18 Februari 2014 - 08:58

Jen:

Leuke foto's en weer leuke verhalen! Waar meer dan uit blijkt dat jullie een super reis aan het maken zijn en er volop van genieten! En ik weet het niet maar bingo spelen jullie wel met enige regelmaat, gaat toch niet de vervanger van de jaarlijkse klaverjas worden?!

Op naar jullie volgende verslag!

Geniet!
    Liefs en dikke kus van ons

• 19 Februari 2014 - 20:39

Nicole:

Hallo globetrotters, wat hebben jullie weer een hoop gezien en meegemaakt!
    Vind deze foto's al geweldig, ben ook heel benieuwd naar de rest.

Jullie beginnen trouwens aardig bij te kleuren, een soort light versie van de Aboriginals!

Inmiddels zitten jullie in Thailand, geniet van zon, zee (zwembad) en lekker eten!
    Of gaan jullie toch nog een beetje actief doen?

Lieve groeten van Nicole en oma Helly xxx

• 21 Februari 2014 - 13:35

Groep 5:

We hebben vorige week het errug druk gehad blijkbaar, want we hebben niet eens gekeken naar al jullie verslagen. Maar we hebben nu alle tijd er voor genomen. Leuke foto's hoor!
    Vandaag kregen we ook de 2 kaarten die River heeft gestuurd. Dank je wel!
    Ook wij hebben na vanmiddag eindelijk vakantie, maar ja, dat redt het natuurlijk niet met 6 weken Australië. Geniet nog van jullie laatste week en we zijn benieuwd naar alle verhalen die we van jullie zullen horen.
    Toch hebben we voor nu ook nog een paar vraagjes. Voor nu alvast de groetjes en tot gauw!

groetjes groep 5

de vragen...
    Just: Hoe zien de tanden van een dolfijn eruit?
    Anne: Hebben jullie nog last gehad van de pinguïns?
    Mila: Hoe voelde de dolfijn?
    Liam: We zitten nu heel leuk- eerst ik, daarna Tigo en daarnaast zit jij.
    Tessa K: Waren de dolfijnen ook bang?
    (Tessa is nu steeds vaker op school)
    Tessa W: Ben je al bruin?
    Annemieke: Heb je ook apen gezien?
    Aron: De meiden hebben nog nooit gewonnen met dobbelen.
    (oké, 1 keer dan ;)